HR | EN

HR | EN

Novosti

Posjet Sjevernoj Irskoj u sklopu „Education in divided societies“ projekta

U tjednu od 24. do 28. travnja 2017. članice IntegraNorm tima prisustvovale su prvom projektnom sastanku međunarodnog projekta „Education in divided societies: Developing and researching shared education in the Republic of Macedonia, Bosnia and Herzegovina, and Croatia“ na Queen's University Belfast, u Sjevernoj Irskoj. Projekt financira vodeća britanska istraživačka zaklada Economic and Social Research Council. Nositelj projekta je Queen's University Belfast, Center for Shared Education, a partneri su Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Sarajevo School of Science and Technology, Bosna i Herzegovina, te Center for Human Rights and Conflict Resolution, Skopje, Makedonija.
 
Hrvatski tim, koji vodi prof. dr. Dinka Čorkalo Biruški, okupio je, uz  članice IntegraNorm tima, doc. dr. Margaretu Jelić, prof. dr. Teu Pavin Ivanec i doktorandicu Lanu Pehar, i nekoliko stručnjakinja i stručnjaka u području obrazovanja – nastavnika i praktičara, predstavnika relevantnih nevladinih organizacija i udruga, te stručnjaka koji upravljaju obrazovnim politikama. U timu su tako prof. Davor Šijanović, ravnatelj Gimnazije Vukovar, dipl. ing. Zoran Konjević,  nastavnik elektrotehničke grupe predmeta u Srednjoj školi Nikole Tesle u Vukovaru, dr. sc. Lana Mayer, predsjednica Europskog doma Vukovar, Ivana Milas, predsjednica Nansen dijalog centra iz Osijeka, Aneta Lalić, sociologinja, Odjel za kulturu Srpskog narodnog vijeća, te prof. Ivana Biljan, voditeljica podružnice Agencije za odgoj i obrazovanje u Osijeku.
 
Tijekom boravka u Sjevernoj Irskoj, članovi projektnog tima imali su prilike detaljnije se upoznati s konceptom i programom zajedničkog/dijeljenog obrazovanja (eng. shared education), koji je razvijen i implementiran u Sjevernoj Irskoj, kako bi se, kroz raznolike zajedničke obrazovne aktivnosti, povezali učenici, nastavnici i uprave iz vjerski podijeljenih škola. U sklopu projekta organizirani su i posjeti različitim partnerskim katoličkim, protestantskim i integriranim školama na području Belfasta i okolice, tijekom kojih su sudionici projekta imali priliku čuti izravna iskustva ravnatelja, nastavnika i učenika koji su aktivno uključeni u provedbu raznovrsnih zajedničkih aktivnosti. Na temelju stečenih znanja i iskustava o provedbi programa zajedničkog obrazovanja u Sjevernoj Irskoj, članovi IntegraNorm tima i drugi suradnici sudjelovali su u raspravi o mogućoj primjeni i prilagodbi ovoga oblika obrazovanja u kontekstu podijeljenih zajednica u Republici Hrvatskoj.

Shared education tim u posjetu Sjevernoj Irskoj. S lijeva na desno: Ivana Biljan, Lana Majer, Zoran Konjević, Aneta Lalić, Ivana Milas, Dinka Čorkalo Biruški, Margareta Jelić, Nikolina Stanković, Lana Pehar, Davor Šijanović

Simpozij na 23. Danima Ramira i Zorana Bujasa

U okviru 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa, voditeljica IntegraNorm projekta, prof. dr. Dinka Čorkalo Biruški, organizirala je simpozij „Ethnicity, identity and integroup contact: Challenges of divides societies“ na temu uloge kompleksnih grupnih identiteta i međugrupnog kontakta u oblikovanju međugrupnih odnosa unutar podijeljenih post-konfliktnih zajednica. U sklopu simpozija prezentirano je kvalitativno istraživanje IntegraNorm tima o sadržaju obiteljskih vršnjačkih i školskih normi u pogledu tipičnosti i prihvatljivosti međugrupnog kontakta među većinskom i manjinskom djecom iz različitih višeetničkih zajednica u Republici Hrvatskoj. U simpoziju su osim članica IntegraNorm tima sudjelovale i kolegice sa Queen's Sveučilišta u Belfastu, Sjevenoj Irskoj te kolegica sa Sveučilišta Ćirila i Metoda u Skopju, Makedoniji. Više o simpoziju pročitajte na poveznici.

Sudjelovanje u emisiji Prizma

U subotu, 28. veljače 2017. godine voditeljica projekta prof. dr. Dinka Čorkalo Biruški sudjelovala je u emisiji HRT-a Prizma, multinacionalnom magazinu namijenjenom pripadnicima nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj. U povodu Međunarodnog dana materinskoga jezika sudjelovala je u razgovoru o važnosti učenja materinskoga jezika kod djece, pripadnika nacionalnih manjina, te predstavila IntegraNorm projekt.

Okrugli stol Prakse i izazovi manjinskog obrazovanja u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj

U okviru 3. Dana obrazovnih znanosti 20. listopada 2016. u Zagrebu održan je okrugli stol pod nazivom Prakse i izazovi manjinskog obrazovanja u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj. Sudionice okruglog stola bile su stručne suradnice i ravnateljice partnerskih škola u IntegraNorm projektu iz nastave na češkom jeziku (Tina Varat, pedagoginja, OŠ J. Ružičke, Končanica i Elizabeta Sabljić, psihologinja, Gimnazija Daruvar), mađarskom jeziku (Tatjana Tomek, pedagoginja, OŠ Zmajevac i Kristina Akerman, pedagoginja, Prosvjetno-kulturni centar Mađara u RH), srpskom jeziku (Vedrana Vidaković, Gimnazija Vukovar), te talijanskom jeziku (Gianfranca Šuran, ravnateljica, TOŠ Bernardo Benussi Rovinj, Irena Penko, ravnateljica, TSŠ Leonardo da Vinci Buje, te Petra Rađenović, pedagoginja TSŠ Leonardo da Vinci Buje). Sudionice okruglog stola su iznijele iskustva manjinskog obrazovanja u svojim sredinama, na temelju kojih se povela rasprava o integracijskim mogućnostima škole u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj. Iskustva i prakse manjinskog obrazovanja diskutirala je savjetnica pravobraniteljice za djecu Ivona Salaj, o čemu se više može pročitati na poveznici http://www.dijete.hr/websites/dijete.hr/index.php/hr/vijesti-othermenu-98/2521-odrani-3-dani-obrazovnih-znanosti-u-zagrebu.html

Sastanak s Pravobraniteljicom za djecu

20. siječnja 2016. održan je sastanak s Pravobraniteljicom za djecu Ivanom Milas Klarić. Više o tom sastanku pročitajte na poveznici: http://www.dijete.hr/websites/dijete.hr/index.php/hr/vijesti-othermenu-98/2368-istraivanje-u-kolama-na-jezicima-nacionalnih-manjina.html

Početni projektni sastanak 17. 10. 2015.

kick-off meeting